6 succesvolle regels voor ICO-investeringen

Met het huidige overaanbod van ICO’s in december 2017, en de juridische ineenstorting van projecten als Tezos, is de ICO-markt uiterst dynamisch, complex en heeft meer dan ooit een zorgvuldige analyse nodig alvorens beslissingen te nemen. Je kunt nog steeds grote winsten maken, want goede projecten komen natuurlijk altijd naar boven, maar de meerderheid is rotzooi of scam en kan lijden tot aanzienlijke verliezen.

Dit is waarom, als je een ICO wilt kopen, zorg ervoor dat je dit artikel zorgvuldig leest, want ik zal enkele recente feiten uit een case study beschrijven, die je kunnen helpen bij het maken van de juiste keuze. De geschiedenis bewijst ons wie gelijk heeft en wie ongelijk heeft en je kunt het je niet veroorloven om dit te negeren, want dit is de snelst ontwikkelende markt op dit moment. Wij hebben dit in praktijk gebruikt en als gevolg daarvan hebben we  tot nu toe in 2017 alleen al van ICO’s een winst behaald van meer dan $2 miljoen met een investering van minder dan $20.000.

Hoe groter de ICO is, hoe beter … toch? Fout!

Een van de meest verspreide misverstanden is dat hoe groter het bedrag dat een project weet op te halen, hoe beter dat project is en hoe groter de kans op toekomstige winsten wanneer het naar exchange-handel gaat. Dit komt omdat mensen worden gedreven door emoties en de emotie die heel gevaarlijk is, is de angst om te missen. Deze specifieke emotie kan optreden wanneer u grote bedragen ziet die naar een project gaan met een grote community en duizenden mensen die inkopen. Dit geldt met name voor grote projecten. Deze situatie kan resulteren in het maken van een impuls en irrationele beslissing waar je spijt van kunt krijgen.

Voordat we verder gaan, laten we enkele van de ‘grote ICO’s’ analyseren in vergelijking met enkele kleinere projecten die net hebben plaatsgevonden en waarin wij persoonlijk hebben geïnvesteerd tijdens de ICO’s en hoe ze presteren op de aftermarket die volgde op de tokensale evenementen.

Grote ICOs

$15M – $250M

NO!

Kleine ICOs

$2M – $10M 

YES!

Bancor (BNT) – Opgehaald $153 Miljoen
$4.49 Opening prijs in Jun 2017
$1.92 huidige prijs Nov 13 2017
-60% waarde vermindering in 6 Maanden
XPlay (XPA) – Opgehaald $6.9 Miljoen
$0.013 – Open Price – Sep 2017
$0.022 – Current Price – 13th Nov 2017
Toename in warden +70% in 1.5 Maand
Tezos (XTZ) – Opgehaald $232 Miljoen
$1.91 Opening prijs in Oct 2017
$1.49 Huidige prijs Nov 13 2017
-22% waarde vermindering in 1 Maand
Adex (ADX) – Opgehaald $10 Million
$0.2 – Open – June 2017
$0.91 – Current Price – 13th Nov 2017
Toename in waarden +455% in 6 Maanden
Kyber (KNC) – Opgehaald $50 Miljoen
$1.85 Opening prijs in Sep 2017
$1.12 Huidige prijs Nov 13 2017
-40% waarde vermindering in 2 Maanden
Iconomi (ICN) – Opgehaald $10 Million
$0.19 – Open Price – Oct 2016
$0.98 – Current Price – 13th Nov 2017
Toename in waarden +515% in 11 Maanden

Door 3 keer de juiste keuze te maken, had je $20.000 kunnen veranderen in $796.000 en ICO’s moet je niet verwarren met aandelen, omdat dat niet het geval is. Ze hebben een veel sterker potentieel, omdat de hele cryptomarkt op dit moment uit een dieptepunt komt. In tegenstelling tot aandelen die al meer dan 100 jaar beschikbaar zijn, bestaat Crypto nog maar 3 jaar met voldoende liquiditeit. Dit is de reden waarom als u geen fout maakt met crypto, u kan veel hogere winsten genereren vanwege de marktuitbreiding, mits je het goed doet.

Ter vergelijking: als je ervoor had gekozen om de hype te volgen en je hebt geïnvesteerd in de drie populairste ICO’s zoals de meeste andere mensen doen, zou je uiteindelijk $ 3.744 hebben in plaats van $ 796.000.

Waarom falen grote projecten?

Een van de grootste redenen waarom grote projecten falen op de after-market, is omdat de kopers geen particuliere kopers zijn. Grote kopers of ook wel “walvisbeleggers” (wales) of “bulkbeleggers” genoemd, die meestal stukjes van $ 1 miljoen – $ 5 miljoen kopen, en over het algemeen grote kortingen krijgen in niet-transparante voorwaarden die hen een oneerlijk voordeel geven ten opzichte van de particuliere kopers. Dit is zo, omdat ze de macht hebben om hun tokens te dumpen met een schijnbaar “verlies” dat in feite niet echt een verlies is, omdat ze die fiches toch al veel goedkoper kochten.

 

Als ze bijvoorbeeld een korting van -60% krijgen en de prijs daalt naar -30%, maken ze nog steeds een opwaartse winst van 30%, terwijl u en alle andere particuliere kopers een verlies van -30% behalen. De bonus die ze kunnen krijgen, kan oplopen tot -80% op de officiële/ retail ICO-prijs, afhankelijk van het volume en de reputatie die ze hebben.

Deze bonussen kunnen de vorm hebben van extra tokens of cashback op hun Ethers, teruggestuurd naar hen na het finaliseren van de ICO. Deze schaduwrijke transacties leiden ook tot problemen met de regelgeving, omdat projecteigenaren geld van het bedrijf moeten afleiden om deze onofficiële deals te dekken. Zo’n voorbeeld is het Tezos ($ 232M) -project, dat een collectieve rechtszaak heeft en in afwachting is van SEC-regelgeving die het project kan laten instorten. Een van de belangrijkste redenen hiervoor is dat de eigenaren een reeks illegale transacties hebben uitgevoerd met het geld dat ze moeten gebruiken voor de projectontwikkeling nadat ze de ICO hadden beëindigd.

De gemiddelde retailkoper besteedt ongeveer 3 Ethers bij de aankoop van een ICO. Dat is ongeveer $ 990 USD met de huidige Ethereum prijs. Wanneer iemand zo’n klein bedrag koopt, is het uiteraard onmogelijk voor hem om een ​​andere prijs/ korting te krijgen dan de officieel vermelde prijs. Dit leidt tot een grotere weerstand tegen prijsdalingen (wat betekent dat mensen minder snel in paniek zullen raken met verlies en eerder geneigd zijn te wachten tot de prijs zich herstelt). Ook Retail verkopers kunnen een dump niet tegelijkertijd organiseren omdat ze onafhankelijk van elkaar handelen en denken, wat ook meer weerstand tegen prijsdalingen toevoegt.

En het allerbelangrijkste is dat de Retail-kopers ook vaak eindgebruikers zijn, wat de projectservice die is gekoppeld aan het token, onmiddellijk van brandstof kan voorzien omdat ze werkelijke waarde toevoegen aan de service community.

Over het algemeen geldt dat hoe groter de disbalans tussen de retail- en wholesale-investeerders in crypto/ ICO-projecten, hoe groter de kans op prijsdalingen op de after-market.

Daarom raden wij aan om de grote ICO’s te vermijden. Ze zijn meer vatbaar voor problemen met de regelgeving en zullen waarschijnlijk een veel hoger percentage van de walvisbeleggers hebben die een prijs hebben bedongen die veel beter is dan de jouwe.

Regel 1 – Kies de juiste grootte projecten, focus op waarde en vermijd projecten met te veel hype

Als het gaat om de juiste grootte, lijkt het erop dat je het meeste kan verdienen aan de projecten die niet te klein en niet te groot zijn. Dit bereik is statistisch bewezen in de $ 2M tot $ 10M. Vergeet niet dat ICO’s startups, ze staan nog maar aan het begin van ontwikkeling.

Google werd opgericht in een garage en werd later gefinancierd met $ 1M USD. Over het algemeen, als het project en het team goed zijn, zou een verhoogd bedrag tussen $ 2M en $ 10M meer dan voldoende zijn om het project op te bouwen en een punt te bereiken waarop ze een proof of concept kunnen maken (bestaansrecht). En in dezelfde zin als een project slecht is of als het team uit idioten bestaat, is het niet waarschijnlijk dat het geven van $ 232 miljoen een van de problemen oplost.

Vergeet niet dat dit de initiële financiering is die het bedrijf nodig heeft om hun project te realiseren. Zodra ze dat doen, moeten ze hun bedrijfsopbrengsten opschalen volgens de grootte van hun bedrijf.

Door het elimineren van projecten met een te grote of te grote omvang, elimineert u een groot deel van de “pump and dump” risicofactoren en veel van de “ruis”. Niet dat kleinere projecten niet kunnen verkopen aan wales, het is alleen dat het veel minder waarschijnlijk is. Je verlaagt ook de toezicht op regelgeving, omdat bij grote projecten er veel meer juridische risico’s zijn omdat ze ook meer aandacht trekken.

Bovendien zal het team niet worden gestimuleerd om hun symbolische waarde te verbeteren, want als ze $ 232 miljoen ophalen voordat het project van start gaat, zouden ze al een fortuin hebben gemaakt dat zeker van invloed zou zijn op hun motivatie en focus.

Regel # 2 – Analyseer het team en zorg ervoor dat ze al succesvol zijn

Als de oprichters van het team geen andere succesvolle bedrijven hebben, stap er niet in! Zorg ervoor dat de oprichters zakelijk georiënteerd zijn. Ze moeten zich al bewezen hebben met andere projecten om in aanmerking te komen voor jouw geld. Anders zou het iets vergelijkbaars zijn met het gooien van geld naar iemand die geen idee heeft over hoe je een bedrijf helemaal opnieuw kunt ontwikkelen. Als hij dat doet, leert hij niet hoe hij zaken moet doen. Ook als ze succesvol zijn, zou dit betekenen dat ze waarschijnlijk geen illegale dingen plegen omdat ze een reputatie hebben en een leven te verliezen hebben.

Door een succesvol, ervaren en zakelijk georiënteerd team oprichters te kiezen, vergroot u uw kans op succes aanzienlijk. Dit is misschien wel een van de belangrijkste feitjes, maar wij plaatsen het op nummer 2, simpelweg dat de regelgeving het belangrijkste is, dat een goed project gemakkelijk kan verpesten, ongeacht de ervaring van de oprichter.

Regel 3 – Vermijd projecten met grote onduidelijke mogelijkheden

Het concept van ICO is het lanceren van een cryptocurrency die nuttig zou zijn en op grote schaal zou kunnen worden toegepast. Dit is alleen mogelijk via een service die innovatief, ontwrichtend en met hoge en directe waarde voor de Retail gebruikers moet zijn. Eén jaar wachten om een alfaversie te krijgen, is niet acceptabel.

Idealiter zou je tijdens de ICO zelf een gevoel van service moeten kunnen krijgen en na het einde je tokens direct kunnen uitgeven.

Regel 4 – Zorg dat er een redelijke Hardcap is, alle niet-verkochte tokens – vernietigd en dat er geen toekomstige aanbiedingen zullen zijn

Met de toename van ICO’s komt het steeds vaker voor dat projecten hun hardcap niet halen. Dit is over het algemeen geen negatief signaal zolang het verhoogde bedrag meer is dan $2M, zoals eerder al vermeld, een groep slimme mensen presteert beter op de lange termijn met $2M dan een stel idioten met $232M.

Daarom is het uiterst belangrijk dat de token-houder alle niet-verkochte tokens onmiddellijk na het finaliseren van de tokensale vernietigt. Dit zal ervoor zorgen dat het geleverde aantal tokens overeenkomt met de vraag van de markt en dat de economie in evenwicht zal zijn.

Zorg er ook voor dat het totale aanbod laag is en dat er op dezelfde manier geen toekomstige aanbiedingen zullen zijn. Dit biedt u bescherming tegen overaanbod en op deze manier kan de prijs mogelijk oplopen tot wel 500% – 1000% binnen een jaar.

Regel 5 – Zorg ervoor dat het project echt op de blockchain moet staan en afhankelijk is van de blockchain

Heel veel projecten voeren ICO’s uit, simpelweg omdat ze een stuk van de taart willen pakken zonder daadwerkelijk gebruik te hoeven maken van blockchain-technologie. Lees de whitepapers aandachtig door en zorg ervoor dat blockchain een absoluut onveranderlijk aspect van het project is en dat het unieke waarde en concurrentievoordeel toevoegt.

Anders zou het betekenen dat ze een ICO maken alleen met het doel een ICO te maken en te cashen. Zorg er ook voor dat het project een storend karakter heeft. Dit komt omdat het uiterst moeilijk is om gevestigde leiders binnen te dringen, ongeacht de niche, en het project mag niet op marketing vertrouwen. Het moet vertrouwen op kernwaarde en destructiviteit die virale effecten creëren bij Retail gebruikers.

Regel 6 – Zorg ervoor dat de oprichters zich bezighouden met de community en dat ze hun tokens nodig hebben om in waarde te stijgen

Een ander groot pluspunt van het hebben van een project met een redelijke omvang is omdat de oprichters beter toegankelijk zijn. De beste projecten waar wij in hebben geïnvesteerd, zijn projecten waar wij eenvoudig hebben communiceren met de CEO’s en oprichters van de projecten in hun community kanalen. Vermijd projecten waarbij alles wordt beheerd door community managers en je moet door verschillende mensen gaan om met de oprichter of de CEO te spreken. Dat zijn alleen maar werknemers en die geven niks om jou vragen of geld. Een investering moet persoonlijk zijn, omdat dit het risico minimaliseert.

Zorg er ook voor dat de oprichters gebonden zullen zijn om hun rijkdommen te maken van hun eigen token, en niet van de Ethers die ze verhogen tijdens de ICO. Op deze manier weet je zeker dat je interesses overeenkomen met die van hen, wat erg belangrijk is omdat ze het geld dat je in hun token steekt, zullen beheren en harder zullen werken om dat wederzijdse doel te bereiken.

Een ander voordeel is dat de oprichters geen prioriteit geven aan de winstgevendheid van het bedrijf, maar dat ze ernaar streven om een ​​hoog marktaandeel te bereiken en de circulatievraag voor hun token te verhogen, zodat hun token zoveel mogelijk in waarde kan toenemen.

Conclusie: Wat is het ideale ICO project?

Het ideale project zou aan de volgende criteria moeten voldoen:

– $2M – $10M bereik met laag totaal aanbod om een gemiddelde investering van niet meer dan 4 Ethers per backer te doen.

– Stichters hebben die zakelijk georiënteerd zijn en al succesvol zijn, met betrekking op opgerichte succesvolle bedrijven in het verleden.

– Direct gebruik van het token met een unieke service direct na de ICO

– Een echt blockchain-gebaseerd project moet zijn en een disruptief karakter hebben

– Om met de oprichters te kunnen spreken wanneer u maar wilt, via Telegram of een ander sociaal kanaal en om ervoor te zorgen dat zij geen geld verdienen aan de bedrijfsvoering, maar aan het verhogen van de waarde van het token.