Nederland is weer een nieuwe mediawebsite rijker. Medianieuwsbrief.nl is een initiatief van Blendle-oprichter Alexander Klöpping en Ernst-Jan Pfauth, hij is uitgever van De Correspondent. De website werd van de week gelanceerd. Medianieuwsbrief laat dagelijks het belangrijkste nieuws zien over de mediawereld en aan het einde van de week geven ze een analyse over de technologie en media wat heeft plaatsgevonden.

“Ik ben groot fan van het Amerikaanse Mediagazer“, aldus Klöpping. “Elke Engelstalige journalist opent daar zijn of haar dag mee. Ik hoop dat de Medianieuwsbrief ook elke dag essentieel leesmateriaal wordt voor mensen die van media houden.”

De samenwerking tussen Klöpping en Pfauth komt niet uit de lucht vallen, ze maken al een gezamenlijke podcast over media, een maandelijkse podcast waarin ze de laatste nieuwtjes over technologische ontwikkelingen en media bespreken. Ze hebben maandelijks 10.000 volgers die de podcast beluisteren.

Medianieuwsbedrijf heeft al 3.500 abonnees die de wekelijkse nieuwsbrief ontvangen, deze nieuwsbrief wordt geschreven door beide heren.

Met Medianieuwsbrief komen alle mediaprojecten die Pfauth en Klöpping uitvoeren onder een dak te liggen, ze zijn nog op zoek naar een redacteur die de website dagelijks blijft vullen met medianieuws.

“Je schrijft een kop die de lading dekt, en een korte toelichting. Het mag snarky en je kunt van een hoop voorkennis bij je publiek uitgaan”, aldus de vacaturetekst. “Je hebt ongeveer drie uur per werkdag over en werkt graag vanuit huis.”

De redacteur krijgt ook betaald. Pfauth en Klöpping spreken van “een vergoeding die een goede basis biedt voor je freelance bestaan”.

Handelen in ethereum

De kosten die nu worden gemaakt worden betaald uit eigen zak, dat geld hebben ze verdiend met de cryptocurrency handel.

Als je als luisteraar deze 2 heren volgt is dit antwoord geen verrassingen. Pfauth laat weten dat hij door een tip van Klöpping verleden jaar Ethereum had gekocht voor destijds €10,- tegenwoordig is Ethereum enkele honderden euro’s waard. Hij betaald er niet alleen de kosten mee van Medianieuwsbrief maar heeft er ook zijn bruiloft mee betaald en de winst blijkt nog niet verdampt te zijn als je ook nog een redacteur kan aannemen.

Het is volgens Klöpping en Pfauth niet de bedoeling dat dit ‘verdien’ model zo door blijft gaat, in de toekomst moet het op eigen benen kunnen staan. Dit willen ze doen door ook te functioneren als een vacaturebank. “Wij bereiken de crème de la crème van de media-industrie”, aldus de website. Een vacature plaatsen kost 190 euro inclusief een vermelding op de website, maar wil je meer mensen direct aanspreken dan moet je 990 euro betalen voor het plaatsen van een vacature, dan zorgt Medianieuwsbrief.nl ervoor dat je wordt genoemd in een podcast.

Pfauth tegen De Nieuwe Reporter: “Hopelijk kunnen we van die opbrengsten allemaal redacteuren het medianieuws in kaart laten brengen.”

GA NAAR BINANCE >>

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here